Казка про математичні цифри та знаки

24.01.2016 21:05

 

В одному дуже великому місті з назвою «Математика», на арифметичній вулиці жила-була маленька цифра. А звали її Одиниця. Жила вона у великому прямокутному будинку. Там було багато інших цифр. Великих і маленьких. Серед них були і Десятки, і Сотні, а на верхньому поверсі жила навіть Тисяча. Вона була дуже важлива і завжди поглядала на всіх  зверхньо.

Одного разу у дворі зібралися кілька маленьких цифр.  Це були друзі Одиниці: Двійка з хвилястим хвостиком, модниця Вісімка і товстун Нулик. Вони весело грали в класики, стрибаючи по розкресленим клітинам. Раптом до них у двір в'їхав автомобіль. З будинку вийшла важлива Тисяча, сіла в нього і поїхала.

- Цікаво, куди вона поїхала, - спитала Одиниця - Я хочу подивитися. А давайте підемо гуляти. Кажуть, на тому кінці міста живуть навіть Мільйони.

- Так, я одного разу їх бачив, - промовив Нуль .- Вони такі величезні. Може бути, ми їх побачимо ще раз.

І друзі відправилися в дорогу. Вони йшли по геометричній вулиці і по алгебрїчній. Навколо були прямокутні та квадратні будинки, а дахи на них були трикутні. Але ось вони вийшли на площу Круга і побачили великий, високий будинок. До цього будинку під'їзджали автомобілі і звідти виходили важливі цифри: Сотні і Тисячі, і навіть Мільйони. Маленькі цифри від подиву завмерли на місці.

- А що це за будівля? - Запитала Двійка і струснула хвостиком.

- Чому вони туди всі йдуть? А можна і нам потрапити туди?

- Ця будівля називається школа. Там вивчають цифри - відповіли на її запитання Знак Плюс та Знак Мінус.

- Вибачте, а ви хто? - запитали їх цифри.

- Я Знак Плюс. Я працюю в цій будівлі над збільшенням чисел. А ось і мій товариш. Його звуть Знак Мінус. Він числа зменшує. Але ви не бійтеся його. У нашому місті просто так змінювати цифри не можна, у всьому повинен бути порядок. А хочете, ми розповімо вам історію , яка сталася з нами вчора?

- Так, дуже хочемо! – закричали цифри-малюки.

- Ось, слухайте. Ми – друзі  не розлий вода. Учора ввечері робити було нічого. Ми сиділи і вирішували задачки. Раптом Мінус схопився і закричав на весь наш дім:

- А ти знаєш, що я потрібніше тебе?!

- Це чому ж?

- Тому, що я у всіх все забираю! І цим пишаюся!

- Ти не пишаєшся, а хвалишся! - Сказав Плюс. - Це я краще тебе!

- Ні я!

- Ні я!

Так ми довго сперечалися, поки Плюс не сказав:

- Мінус, підемо до Рівно, він вирішить нашу проблему.

Ми пішли до Рівно, але його не було вдома. Сусіди сказали, що він пішов на збори.Тоді ми пішли до себе додому, а по дорозі і забули, що посварилися.

- А тепер, малята-цифри, вам пора додому. Ви ж пішли з дому без дозволу, а так робити не можна. Ви дорогу самі знайдете чи вас потрібно проводити?

- Ми самі, дружно закричали цифри-малюки і побігли додому. Повз прямокутних і квадратних будинків, на свою арифметичну вулицю.