Математична вікторина

23.11.2015 23:14

                 

Сценарій

математичної вікторини

Підготувала та провела

вчитель вищої  категорії

  Хімічук

       Галина Миколаївна

 

Мета заходу:

1.      Підвищення пізнавального інтересу до предмету математики.

2.      Розвиток логічного мислення, мови|промови|, уваги..

3.      Сприяти спонуканню|спонуканню| кожного учня до творчого пошуку і роздумів, розкриття свого творчого потенціалу.

4.      Сприяти розвитку кругозору, математичній мові|промові| і письменності.

 

Вікторіна, проводиться для  учнів 9-х та 10-х  класів. У грі беруть участь дві команди (по 7 учасників).  Кожен етап та конкурс супроводжується відповідними слайдами презентації.

Під час проведення брейн-рингу презентація налаштована таким чином, що учні на екрані дошки вибирають прямокутник з відповідною кількістю балім, після чаго відкривається відповідний слайд із запитанням з відповідною кількістю балів.

  

    Висловлювання видатний людей про математику на екрані мультимедійної дошки:

“Рано чи пізно будь-яка математична ідея знайде своє застосування у тій чи іншій справі”.

                                                                                                                                  О.М. Крилов

“Математика - це велична споруда, створена уявою людини, для пізнання всесвіту”

                                                                                                                                   Ле Корбюзьє

“Серед усіх наук, що відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика”

                                                                                                                                  С. Ковалевська

“Ніякої достовірності нема в науках там, де не можна застосувати ні однієї з математичних наук, і в тому, що не має зв’язку з математикою”

                                                                                                                                Леонардо да Вінчі

 

                                                                Хід гри:

01_Початок свята

Вступне слово вчителя.
Добрий день, шанувальники математики! Я рада вас усіх вітати сьогодні у цьому залі. Французький математик С. Пуассон висловився так: «Життя чудове лише двома речами: … ». Назвіть ці речі, якщо ви займаєтеся першою з них, а я – другою(перша – вивчати математику, друга – навчати математики). То ж подивимося , наскільки чудовим є наше з вами життя у контексті навчання сьогодні.

ВЕДУЧИЙ.Як говорив М. В. Ломоносов „Математику вже тому вчити треба,що вона розум до  порядку приводить.»

ВЕДУЧА.Геніальний французький учений Блез Паскаль, який в молоді роки пізнавнайвищий політ музи, писав: «Предмет математики настільки серйозний, що

не можна втрачати момент, зробити його трохи цікавішим».

ВЕДУЧИЙ. Математика, як наука виникла в Стародавній Греції в VII-III ст. до нашої ери і в перекладі з древньогрецької означає "наука”, "знання”.
ВЕДУЧА.Ми сподіваємося, що сьогоднішня наша зустріч  буде цікавою, пізнавальною, навчальною. Що всі ви виявите максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.

ВЕДУЧИЙ. Запрошуємо учасників нашої сьогоднішньої гри:учнів 10 та 9 класів.

 

02_вихід команд

Під звуки музики на сцену виходять команди двох класів (по 7 учасників ). Їх запрошують зайняти місця за столами.

ВЕДУЧА.А тепер привітаємо наше вельмишановне журі:

 

ВЕДУЧИЙ.   Увага! Пора розпочати вже свято!

Ми раді у залі вас нині вітати.

Покликала гра нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам особливі вітання.

Відомо усім (тут немає секретів) –

У школі різні вивчають предмети.

Наук у нас різних вивчають багато.

Які з них ми будемо нині вітати?

Вам, математико, наші вітання,

Це ви нас зібрали усіх на змагання.

 

ВЕДУЧА.      Сучасну і давню науку чудову

Сьогодні у дії побачимо знову.

Чекають тут різні на вас запитання,

І хитрі задачі, й цікаві завдання.

Питання серйозні та ще й жартівливі;

То ж будьте уважні і будьте кмітливі.

 

03_Музична пауза №1(То ли ещё будет)

Нагружать все больше нас стали почему-то

 Нынче в школе первый класс

 Вроде института

 Нам учитель задает с иксами задачи

 Кандидат наук и тот над задачей плачет

 То ли еще будет то ли еще будет

 То ли еще будет ой-ой-ой

 

 А у нас стряслась беда сочиненье снова

 Лев Толстой в мои года не писал такого

 Не бываю я нигде не дышу озоном

 Занимаюсь на труде синхрофазотроном

 То ли еще будет то ли еще будет

 То ли еще будет ой-ой-ой

 

 Нагружать все больше нас стали почему-то

 Нынче в школе первый класс

 Вроде института

 Я ложусь в двенадцать спать

 Силы нет раздеться вот бы сразу

 Взрослым стать отдохнуть от детства

 То ли еще будет то ли еще будет

 То ли еще будет ой-ой-ой

 

 

Вчитель. Хочу нагадати усім важливе  правило гри: головне – не перемога, а участь. Метою нашого заходу є не лише перевірка здобутих вами знань, а й заповнення прогалин у знаннях. Не виключено, що хтось із вас сьогодні відкриє для себе щось нове, чиясь скарбниця знань поповниться. Тож уперед, до здобуття нових вершин!

 Між нашими командами сьогодні будуть проведені такі конкурси:

1. Привітання.

2. Роминка.

3. Конкурс вболівальників

4. Роздуми.

5. Конкурс капітанів.

6. Брейн-ринг.

7. Заспівай пташечко

 

І конкурс « Привітання»

Перш за все познайомимося з нашими командами. Кожна команда повинна була

продумати, як вона представить своїх гравців, свою емблему та девіз. Це

буде перший конкурс, який називається „Привітання”

Максимальна оцінка 10 балів

 

                                                  

 

Вітання 9 класу

(На мотив „Пісеньки крокодила Гени" з мультфільму про Чебурашку).

Нехай заздрять нам друзі,

Пощастило нам дуже,

Ми на свято попали до вас.

Нам цікаво в навчанні,

Маєм успіхи гарні,

Поєдна математика нас.

 

Приспів:

Математику - науку

Полюбили я і ти...

З нею маєм ми мороку

Треба істину знайти.

 

Ми всі формули знаєм,

Всі ознаки вивчаєм,

Ми чудово зіграєм для вас.

Перемогу здобудем,

Ми тут кращими будем,

Ми найкращі, дев’ятий ми клас.

 

Приспів:

Математику ми любим

Ми вам кажем в цій порі...

 Ой як жаль, що таке свято

Тільки раз на рік.

 

Щиро вірим, що скоро,

Саме тут - в нашій школі,

Математика буде частіш

Учні зможуть всі вволю

Порішать задач море

І таких буде днів в нас побільш.

 

Приспів:

Математику ми любим.

Щиро кажем від душі,

Всі ми вірим – таке свято

Буде в нас частіш

 

 

1.                 Ми кмітливі та веселі
І вітаємо всіх вас.
З математикою дружим,
Бо наука – вищий клас!

2.                
Якщо хочеш досягнути у житті своїх вершин,
Математику збагнути мусиш тонко до глибин.
Калькулятор і компютер –хто сьогодні їх не зна!
Та за пояс їх заткнути може світла голова.

3.                  

4.                
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем,
Наш Математиці уклін!

5.                
То ж будьмо уважні 
І будьмо кмітливі.
Не поспішаймо відповідати навмання,
Нехай допомагає нам розум і знання.

6.                
Зібралися команди-
Розумники-знавці,
Хоч досвіду ще мало,
Вcеодно ми молодці.

7.                
Бажаєм перешкоди
Командам подолати,
Знання свої й кмітливість
Сьогодні показати.

8.                
Ще не проста є справа:
Хто буде визначати,
Яка команда краща,
Якій перемагати.
Це змагання буде чеснним,
Бо судить нас журі почесне.

9.                
Наш девіз: Кмітливі труднощі долають.
Вони завжди перемагають.
Складних завдань для нас немає,
Сьогодні ми перемагаєм!

 

 

 

 

 

  Вітання 10 класу

 

 

(На мотив пісні „ЛИСТЬЯ ЖЕЛТЬІЕ").

 

Математику ми любим,

 математику ми любим,

 Вірте нам, вірте нам,

І її ми не забудем,

 і її ми не забудем,

Кажем вам, кажем вам.

 

Приспів:

Теореми на уроках розбирали,

Не страшні нам логарифми й інтеграли,

Вчителям від нас нікуди не подітись,

Їм 10-й наш ще довго буде снитись.

 

Не прожити в класі цьому,

не прожити в класі цьому

Без задач, без задач.

Долю вибрали таку ми,

долю вибрали таку ми

Тож не плач, тож не плач.

 

Приспів:

Хай завжди горить вогонь у душах наших

Щоб могли рішать проблеми легко завше,

І від синусів нікуди нам не дітись,

А знаннями всі ми будемо гордитись.

 

Математику ми любим,

 математику ми любим

Вірте нам, вірте нам,

І її ми не забудем,

 і її ми не забудем,

Кажем вам, кажем вам.

 

Приспів: (повторюється перший).

 

Всім добрий день шановні вчителі та юні друзі

Ми раді у залі вітати

.Тобі, математико, наші вітання,
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

 

 Ми сьогодні стали зрання,
Берем участь у змаганнях.
А змагання ці вже звичні,
Бо вони математичні

 

Супротивники сьогодні серйозні у нас,
О, друзі поважні, вітаємо вас!

 

Уболівальникам вірним великий привіт!
Сміливо за нами в незнаного світ.

 

Ми хочемо дуже сподобатись вам.
І віримо ви допоможете нам

 

Не головне, хто нині першим буде,
Здаватися не будем, навпаки.

Ми ж бачимо в журі пристойні люди
І чесно нарахують нам очки.

 

На сьогоднішні змагання ми прибули під девізом:
Думати-колективно,
Діяти-оперативно,
Сперечатись-доказово,
Це для всіх ообовязково.

 

Ми покажемо що вмієм,
Хай дивується весь світ.
Приготуйтеся, команди!
Всім веселий наш привіт

 

04_вітання 9 клас

05_вітання 10 клас

 

 

 

                 ІІ конкурс "Розминка”.
 

Вчитель. Увага! У конкурсі "Розминка” кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Завдань буде усього чотири. Першою відповідає та команда, яка підняла руку

Завдання 1. Убатька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей        

                     у батька? (шість)
Завдання 2. Одне яйце варять протягом 4-ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки

хвилин можна зварити 5 яєць?
Завдання 3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два

кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до

станції? (Один селянин)

Завдання 4.На гілці сидить ворона. Що потрібно зробити, щоб зрізати гілку, не потривоживши

ворону? (дочекатися поки ворона полетить)

 

Правильно розв’язана задача оцінюється в 10 балів

Наші задачі були веселими, але математика може бути і сумною.

  Вірш «Сумна математика»

Ось пішохід ледь бреде
До пункту «Б» з пункту «А»...
Сорок вісім кілометрів!
Проти бур і проти вітрів!

Ноги його заплітаються,
І з шляху він весь час збивається,
І тяжко бідоласі доводиться,
І з відповіддю ніяк він не сходиться!

І в холод,І в пітьму назустріч йому
Виходить іншийпішохід.

Він теж йде, йде...
І годину він йде, і два,
І болить у нього голова...
І не видно там хто попереду...
І, напевно, він збився з шляху!..

Може статися: у такому-то годині
З'їдять його вовки у дрімучому лісі!..
А дорогавсе не кінчається,
А завдання невиходить!..


 

ІІІ Конкурс уболівальників

Завдання 1"Складалка".(2-3 хв)

За дві хвилини із букв по два представники вболівальників  кожної команди повинні

скластиякнайбільше нових математичних слів.

К,Д,Л,І,Ь,О,Н,Б,А,Г,У,В,И,Т,Р

Наприклад. Чотирикутник, коло тощо.

Оцінюється по 1 балу за кожне складене слово.

 

 

Завдання 2"Ой не можу”.(2-3 хв)
В цей же час викликаються по 2 уболівальники з кожного класу і послідовно

називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять "Ой не

можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.

Перемагає та команда, яка скаже більше разів «Ой, не можу» перед тим, як

помилиться.

Оцінюється  5балівкоманда, яка виграла в конкурсі, 2 бали, яка програла

 

ІV Конкурс „Роздуми”.

Кожна команда слухає свої запитання.

Ви уважно слухаєте роздуми немовлят про якийсь математичний об’єкт.

Якщо з першого роздуму зрозуміло про який предмет іде мова, відповідаєте і отримуєте 10 балів. Якщо ви незрозуміли або відповіли неправильно,слухаєте другий роздум. Кажете відповідь і отримуєте 5 балів. А якщо вивідповіли на роздум номер три,то отримуєте 2 бали.

На роздуми дається 1 хв

 

1 команда(9 клас)

1. Вони такі незамітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без нихнеможливо.

2. Вони зустрічаються не тільки вгеометрії, Але і у всіх книжках.

3. Іноді, коли учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставитьїї в журнал і

каже: «Підготовишся краще на другий раз, будешвідповідати».

(Крапка)

2 команда(10 клас)

1. Вони бувають великі і маленькі, різного об’єму і одинакової форми,

вони оточують нас всюди.

2. Вони… як сік Джафа , як пачка печива, морозиво таке також буває.

3. Майже всі приміщення мають таку форму. І зараз ми знаходимося

всередині такого приміщення.

(Паралелепіпед)

 

Вчитель.Оголошується музична пауза №2, протягом яої наше журі підведе підсумки перших конкурсів

06_Пісня „ЗАДАЧА" (на мотив пісні „Смерека")

 

 

ДІВЧИНА: Всі задачі розв’язали

І зошити поздавали.

Я сиджу і ледь не плачу –

Не змогла зробить задачу.

 

Приспів: Ой, задачо!

Розв’яжись мені задачо!

Чом я над тобою плачу?

Ох важка ж оця задача! (2 рази)

 

Чи у хлопців запитати,

Чи в дівчат її списати,

Як же мені з нею бути

Ви nopaдьте, менi люди!

 

Приспів:

Ой, юначе!

Розв'яжи мені задачу!

Бо сиджу і ледь не плачу

Ох важка оця задача!

 

ЮНАК:                          *

Свого лоба я напружив

В голові усе там збужив

І мені тут прояснилось

Чом раніше не ділилось.

 

Приспів разом:

Ой задачо!

Розв'язали цю задачу!

І тепер ми вже не плачем:

Бо  зовсім легка задача

 

А тепер похвалимося,

Що задач не боїмося,

Що усіх ми їх рішаєм

І 12 балів маєм.

 

Приспів:

Ой, задачі!

Ви такі легкі, задачі,

І коли вас знову бачим,

То ніхто з нас вже не плаче!

 

 

V.Конкурс капітанів

Переходимо до конкурсу капітанів.Подивимось, скільки балів зможе назбирати кожен з капітанів для своєї команди. Як гарний учень, кожен з капітанів може отримати за конкурс по 12 балів. Відповідають по черзі. В разі неправильної відповіді суперник має право завоювати додаткові бали.

 

Одна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.

1. Твердження, яке доводять:

a)   аксіома

b)  гіпотенуза

c)   теорема

d)  правило

2. Одиницею часу є:

a)   1 км/год

b)  1 доба

c)   1 см

d)  1 а

3. Яке з даних чисел є простим?

a)   10

b)  7

c)   12

d)  4

4. Тупокутний трикутник має:

a)   один тупий кут

b)  два тупих кута

c)   три тупих кута

d)  жодного

5.   Процентом називається

a)   половина

b)  одна десята

c)   третина

d)  одна сота частина

6. Периметр квадрата обчислюється за формулою

a)   P = 2a

b)  P = a

c)   P = 3a

d)  P = 4a

7. На 5 і 3 ділиться число:

a)   71725

b)  55553

c)   33115

d)  24135

8. Косинусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:

a)   прилеглого катета до протилежного

b)  прилеглого катета до гіпотенузи

c)   протилежного катета до гіпотенузи

d)  протилежного катета до прилеглого

9. Яке число вважалося раніше щасливим?

a)   1

b)  3

c)   7

d)  10

10. Чиїм ім’ям названа теорема, що допомагає розв’язувати прямокутні трикутники?

a)   Декарт

b)  Евклід

c)   Вієт

d)  Піфагор

11. Кого з жінок-математиків назвали “небесною музою”?

a)   Софі Жермен

b)  Гортенцію Лепот

c)   Гепатію Александрійську

d)  Софію Ковалевську

12. “Математика – гімнастика розуму”. Чиї це слова?

a)   О.В. Суворова

b)  М.В. Келдиша

c)   О.С. Пушкіна

d)  М.В. Ломоносова

 

Журі оголошують результати конкурсу

 

VІ. Основна гра. «Брейн-ринг»

Правила гри:

                   Завданнякожної команди набрати як можна більшу кількість балів. Для цього необхідно правильно відповісти на питання 3 – х  турів .

                       Право першого вибору питання має команда, яка отримала перемогу в конкурсі капітанів.(В разі однакової кількості балів розігрується додатковий бал за додаткову задачу). Кожне питання має свою вартість, на обдумування дається 30 секунд, при отриманні неправильної відповіді право заробити додаткові бали переходить до команди-суперника. Якщо команда відповіла правильно, то вона вибирає наступне питання. На питання – аукціон  право відповіді має та команда, яка призначить велику суму, якщо на рахунку гравців сума, менша чим вартість питання, то вони можуть запропонувати тільки номінал (вартість питання). На питання кіт в мішку відповідає та команда, якій віддає це право команда, що вибрала питання.

 

Сьогодні в грі пропонуються питання по наступнихтемах:

● Походження термінів

● Математичні формули

●Час

● Сім разів відміряй - один раз відріж

● Фольклор і математика

  ●Чудові точки

 ● Життя чудових людей

 ● Рахуємо усно

 ● Мислимо логічно

СИНІЙ РАУНД

Отже, починаємо СИНІЙ РАУНД. Шляхом жеребкування вибирається команда, що розпочне  гру. Команда вибирає  тему і вартість питання.

Теми

 

Вартість питання

 

Походження термінів

 

10

20

30

40

50

Математичні

формули

 

10

20

30

40

50

Час

 

10

20

30

40

50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Походження термінів:

1 (10 БАЛІВ).Яка тригонометрична функція кута|рогу| в перекладі|переведенні| з латинської мови|язика| називається  вигин|згин|, викривлення?

Відповідь. Синус

2 (20 БАЛІВ). Яка геометрична фігура в перекладі|переведенні| з грецького називається «столиком»

Відповідь. Трапеція.

3 (30 БАЛІВ). Який відрізок в перекладі|переведенні| з латинської - «спиця в колесі»

Відповідь. Радіус

4 (40 БАЛІВ).ПИТАННЯ- АУКЦІОН Який відрізок в перекладі з латинської - «середня»

Відповідь. Медіана

5( 50 БАЛІВ).Радікс – корінь по-латині. Вслухайтеся! У назві яких коренеплодів можна знайти сліди цього слова?

Відповідь. У словах: редиска, редька

 

Математичні формули:

1( 10 БАЛІВ).Формули  квадрата суми та різниці двочлена

Відповідь( a±b)2 = a2 ±2ab+ b2

2( 20 БАЛІВ).  Площа|майдан|правильного трикутника.

                               __

Відповідь. . a2√3/4

3 ( 30 БАЛІВ).Основна тригонометрична тотожність

Відповідь.  sin2α+cos2α=1

4 (40 БАЛІВ).Теорема синусів, теорема косинусів.

Відповідь.    a        b        c

                     —— =—— =—— = 2R    c2=a2+b2- 2abcosγ

sinα     sinβ     sinγ

5( 50 БАЛІВ). Площа поверхні куба

Відповідь. S= 6а2

 

Час

1( 10 БАЛІВ). Саме так називається проміжок часу приблизно рівний періоду  обертання|звертання| Землі|грунту| навколо|навкруг| Сонця.

Відповідь.  Рік

2( 20 БАЛІВ).Яку частину години становить урок?

Відповідь.  3/4
3 ( 30 БАЛІВ). Саме так називають період часу,  що містить 3600 секунд.

Відповідь. Година
4 ( 40 БАЛІВ). Саме так називають 1/1440 частину доби.

Відповідь.  Хвилина
5 ( 50 БАЛІВ).Супутник Землі робить перший оберт за 1год. 40 хв., а другий – за 100 хв. Як це пояснити?
 

Відповідь.(1 год. 40 хв.=100 хв.)

 

Поки журі підрахують бали і оголосять результати синього раунду, а наші учасники трішки відпочинуть, пропонуємо переглянути бувальщину зі шкільного життя

Перший номер 
 

У класі перерва. За партою Петренко і Іванченко. Петренко збирає речі в портфель.
Іванченко: Ти куди це зібрався?

Петренко: Я з алгебри піду! Нема що там робить. Нутром чую, мене запитають, а я нічогісінько не знаю.
Іванченко: Та облиш! Питають тих, у кого на лобі написано «Я не вивчив!».
Петренко: От бачиш! (стукає себе по лобі) Хіба нема?
Іванченко: Треба зробити так, ніби ти готовий! Аутотренінг!
Петренко: Що?
Іванченко: Аутотренінг! Самонавіювання! Повторюй за мною: у мене до уроку алгебри все готово!
Петренко: У мене до уроку алгебри все готово.
Іванченко: Я виконав домашнє завдання!
Петренко: Я виконав домашнє завдання… Невже?
Іванченко: А ти як думав? Повторюй: усі три завдання і п’ять вправ!
Петренко: Усі три завдання і п’ять вправ!
За аутотренінгом хлопці не помітили, як до класу зайшов учитель.
Учитель: Петренко, що я чую, ти готовий до уроку?!! Справді?
Петренко ствердно киває.
Учитель: У лісі щось велике згинуло! Слон! Іди до дошки.
Петренко впевнено йде до дошки.
Петренко: У мене до алгебри все готово! Я виконав домашнє завдання! Всі три завдання і п’ять вправ!
Учитель: Ну, напиши на дошці вправу 87
Петренко: Я виконав домашнє завдання! Всі три завдання і п’ять вправ!
Учитель: Нічого не розумію! Покажи зошит!
Петренко несе зошит. Учитель дивиться.
Учитель: Петренко, Петренко! А як упевнено йшов … Два! Ні, тут таки два багато. Ти перший номер… Одиниця! Неси щоденник!
Петренко і Іванченко виходять зі школи. На обличчі Петренка передчуття біди.
Петренко: Ех, вдома запитають: «Як у школі?» — І мені капець. Повний. Капут. Вихідні пропали.
Іванченко: Звідки ти це взяв?
Петренко: А що?
Іванченко: Ти погано слухав, що тобі сказали на уроці. Ти – лідер!
Петренко: Я-а?
Іванченко: Ну так!
Петренко: Як це?
Іванченко: Тобі сказали – «Ти перший номер». Перший! Не другий і ніякий не третій! Попереду всіх!
Так вдома і скажи. А коли не повірять – ти їм щоденник і покажеш!
(Петренко знизує плечима та розводить руками…)

 

Оголошуються результати синього раунду.

 

ЧЕРВОНИЙ РАУНД

 

Теми

 

Вартість питання

 

Сім разів відміряй -|

один відріж

 

20

40

60

80

100

Фольклор і математика

 

20

40

60

80

100

Чудові точки

 

 20

40

60

80

100

 

Сім разів відміряй - один раз відріж.

1 (20 БАЛІВ). Казка Пушкіна, в назві якої є число 7.

Відповідь. Про мертву царівну і 7 богатирів.

2 ( 40 БАЛІВ).ПИТАННЯ- АУКЦІОН.Прислів'я,у якому мовиться про те, що група людей махнули рукою на того, хто запізнився.

Відповідь.Семеро одного не чекають

3( 60 БАЛІВ). Які легкові автомобілі неофіційно називають «сімка»

Відповідь.  ВАЗ-2107, BMW 7 серії.

4 ( 80 БАЛІВ). Якій оцінці  за  п’ятибальною| системою  оцінювання відповідає

7 балів|за  дванадцатибальною | шкалою?

Відповідь.  «4-», «4»

5( 100 БАЛІВ). Що означає «бути на сьомому небі|піднебінні|»?

Відповідь. Іронічно або жартівливо - бути нагорі блаженств, щастя, радості.

 

Фольклор і математика

1( 20 БАЛІВ). « Люді- з|із| людьми, гора – з|із| горами» ( алгебра « тотожні| перетворення| раціанальних| виразів|»)

Відповідь. Зведення подібних доданків.

2 ( 40 БАЛІВ). «Який пан – такий| і крам|», «який| мірошник – такий| млин|», який| батько| – такий| син|» ( геометрія|  «Теорема Піфагора»)

Відповідь.  Більша проекція має більшу похилу.

3 ( 60 БАЛІВ).ПИТАННЯ- АУКЦІОН. «Сім п’ятниць на тиждень», «Зачекай, покипівень яйце знесе» « Віще голови не стрибнеш», «Чому бути, не того минути», «Чи то дощик, чи то сніг, чи то буде, чи то ні», «Шила в мішку не втаїш»

«Перший млинець грудкою», «Пан чи| пропав», «Половина світу| плаче, половина скаче|»

( алгебра та початки  аналізу| «Теорія ймовірностей|»)

Відповідь. Віпадкові, вірогідні, неможливі події, ймовірність події.

4 ( 80 БАЛІВ). « Високо літаєш|, а низько| впадеш|», «Де найбільше| порадників-| там менше| каші|», «Баба з возу – коням легше|», «Тихіше|тихше| їдеш – далі будеш», «як у|біля| лісі| крикнеш| – така| й луна|місяць-риба| буде|» « Що посієш| – ті й пожнеш|», «Чим далі| в ліс|, тим| більше| дрів»  ( математика «Відношення між| величинами»)

Відповідь. Пряма  та оберненапропорційність.

5( 100 БАЛІВ).Арабська народна мудрість|.

                                                     Друг  мого| друга  – мій| друг (++=+)

                                                     Друг мого| ворога|  -  мій|   ворог| (+— = —)

                                                     Ворог мого| друга – мій| ворог| ( — + = —)

                                                     Ворог мого| ворога-| мій| друг ( — —  = + )

   ( математика 6 клас| « Цілі числа та дії| над ними»)

Відповідь. Правила виконаннядіймноження та ділення  над числами з різними знаками.

 

Чудові  точки|точки|

1( 20 БАЛІВ).Геометричне місце точок, рівновіддалених від даної точки

Відповідь.  коло

2( 40 БАЛІВ).Точка|точка|, рівновіддалена  від вершин  многокутника.

Відповідь. Центр кола, описаного навколо даного мнотокутника.

3 ( 60 БАЛІВ). геометричне місце точок, що рівновіддалені від точки і прямої, графік фукції

Відповідь.парабола

4( 80 БАЛІВ).Де знаходиться центр кола, описаного навколо прямокутного трикутникаВідповідь. На середині гіпотенузи

5 ( 100 БАЛІВ).КІТ В МІШКУ (Відповідає та команда, якій  віддає це право команда, що вибрала  питання.)Властивість точки перетину бісектрис трикутника|точки|

Відповідь. Є центром вписаного кола в трикутник

Поки журі підрахують бали і оголосять результати червоного раунду, а наші учасники трішки відпочинуть, пропонуємо переглянути бувальщину зі шкільного життя

 

Сценка "Що важче?”. (Виходять два учні)
І частина
– Як ти вважаєш, що важче математика за шостий клас чи англійська мова?
– Я думаю (дістає підручник, зважує), що англійська мова.
– А на мій погляд, математика важча.
– Та ні англійська!
– А давай перевіримо. (Б’є другого по голові підручником з англійської мови).
– Ти що робиш?
– Як що? Експеримент проводжу. Це була англійська. А тепер спробуємо математику. (Б’є підручником з математики).
– Ну, то що важче?
– Математика …
– От бачиш.
ІІ частина.
(Бабуся звертається до онука, другого учня, який грав у І частині)
– Ох онучку, чого ти такий сумний? Може захворів?
– Та ні… Просто від математики голова розколюється.
– Ох ти, сердешний… Та невже в школі нічого легшого від математики немає?
– Є і легше. Англійська, наприклад.
Звичайно, питання про те, що легше – математика чи англійська, кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не такими "методами”, як у жартівливій сценці.

 

   Оголошуються результати червоного раунду.

 


 

ЗЕЛЕНИЙ РАУНД

 

Теми

 

Вартість питання

 

Життя чудових людей

 

30

60

90

120

150

Рахуємо  усно

 

30

60

90

120

150

Мислимо логічно

 

30

60

90

120

150

 

Життя чудових людей

1( 30 БАЛІВ).Юрист, теорема якого  відображає|відображує| зв'язки між коренями і коефіцієнтами деяких видів рівнянь, вважається батьком сучасної алгебри

Відповідь.Француа Вієт.

2 ( 60 БАЛІВ).Під час ремонту не вистачало шпалер, і стіни кімнати довелося|припало| обклеїти сторінками |із| підручника із вищої математики Остроградського.Від  довгого споглядання, формули просто вкарбувалися в пам'ять, і з 15 років вона почала|розпочинала| з цікавістю вивчати вищу математику, згодом ставши академіком  і членом-кореспондентом   Петербурзької  Академії наук. Вона писала чудові вірші

Відповідь.Софья Ковалевська

3( 90 БАЛІВ). Цього міцного хлопця|юнаку| з|із|упертою|впертою| шиєю і коротким носом, справжнього|теперішньозабіяку, не хотіли допускати до  змагань, докоряли|дорікали| маленьким зростом|зростом|. Але|та| він пробився і переміг. « Нікому невідомий грек завоював медаль в кулачних боях!». Він був 4-х кратним переможцем Олімпійських Ігор по боротьбі, а був убитий у вуличній сутичці під час народного повстання. Та |та| ми його знаємо як великого  математика автора знаменитої теореми.

Відповідь.Піфагор.

4( 120 БАЛІВ). Він вчився в сільській школі  дуже погано, і невідомо як би склалася його доля. Коли б не випадок який з|із| ним відбувся в школі. Хтось з|із| однолітків під час конфлікту побив хлопця|юнаку|.Він дуже страждав від того, що не може помститися, оскільки кривдник був набагато сильніший. Тоді  хлопець|парубок| вирішив|рішав| перевершити суперника в навчанні. Незабаром, вчителі|учителі| і директор визнали його кращим учнем. Ми зустрічалися з ним на уроках фізики

Відповідь.Ісаак Ньютон.

5 ( 150 БАЛІВ).У дитинстві  цей учений багато хворів|болів|. Його батько|батько|, теж|також| учений, заборонив  йому займатися математикою і заховав від нього підручники|посібники|, і коли він сам довів перші 32 теореми Евкліда, уражений батько розплакався і зняв свою заборону. У 16 років він написав перший трактат про конічні перерізи, в 18 років допомагав  батькові |батьку| математику в обчисленнях|підрахунках| і зробив| важливий|поважний| винахід. Прожив він всього 39 років. Його ім'ям названий|накликати| трикутник з|із| чисел.

Відповідь. Блез Паскаль

Рахуємо|лічу| усно

1 (30 БАЛІВ). Знайдіть корені рівняння:

 

 

Відповідь.коренів немає

2 ( 60 БАЛІВ).Як усно помножити число на 25?

Відповідь. Дане число помножити на 100 і отриманий результат

  розділити на 4.

3 ( 90 БАЛІВ). Як усно помножити на 1,5?

Відповідь. До даного числа додати його половину

4 ( 120 БАЛІВ).Помножте 27  на 11?

Відповідь. Слід "розсунути" цифри числа, що множиться на 11, і в проміжок, що утворився, вписати суму цих цифр, причому якщо ця сума більше 9, то, як при звичайному складанні, слід одиницю перенести в старший розряд. 

27*11=297

5( 150 БАЛІВ).Якщо   ОДИН - "ознака чоловічого початку"; є міцною і єдиною основою всього.

Якщо   ДВА - протилежність числа один; "матір чисел".

Назвіть|накликайте| «ідеальне число», яке об'єднує "жіночий і чоловіийпочатки|розпочинала|";

Відповідь. ТРИ - "ідеальне число" (1 + 2).

 

Мислимо логічно

1( 30 БАЛІВ).Скільки осей симетрії має пряма ?                             

Відповідь. безліч

2 ( 60 БАЛІВ).П’ять у квадраті – 25, шість у квадраті – 36. Чому дорівнює кут у квадраті?    

Відповідь.: 900

 

3 ( 90 БАЛІВ).. . У яких одиницях вимірюється значення синуса: у см, радіанах чи градусах?

Відповідь.немає розмірності

4( 120 БАЛІВ).У непозиційних  системах зчислення розташування |становище| знаку в записі числа не грає ролі і, хоча ці системи вважаються за незручними, ми до цих пір використовуємо в записах ці цифри з|із| такої системи. а школярі -| практично на кожній самостійній або контрольній роботі.

Відповідь.  Римська система числення

 

5( 150 БАЛІВ).КІТ В МІШКУ  (Відповідає та команда, якій  віддає це право команда, що вибрала  питання.)

У дитячому садочку вихователька кладе перед дитиною аркуш паперу, на якому намальовано кружечки.
- Скільки кружечків?
- 5.
- Правильно!
Потім кладе цей аркуш перед іншою дитиною.

Скільки кружечків?

- 7.
- Правильно!
Як це може бути?
Відповідь. На одному боці аркуша 5 кружечків, на іншому 7

 

Журі мають час для підрахунку балів, а ми з вами маємо можливість  потрапити на урок математики

 

Вчитель: Ну що, Петров? Що ж мені з тобою робити?

Петров: А що?

Вчитель: Весь рік ти нічого не робив, нічого не вчив. Що тобі ставити у відомості, прямо не знаю.

Петров (похмуро дивлячись в підлогу): Я, Іван Іванич, займався науковою працею.

Вчитель: Та що ти? Яким же?

Петров: Я вирішив, що вся математика наша невірна і ... довів це!

Вчитель: Ну і як же, товаришу Великий Петров, ви цього домоглися?

Петров: А-а, що там говорити, Іван Іванич! Я ж не винен, що Піфагор помилявся і цей ... Архімед!

Вчитель: Архімед?

Петров: І він теж, Адже говорили, що три одно тільки трьом.

Вчитель: А чого ж іще?

Петров (урочисто): Це невірно! Я довів, що три дорівнює семи!

Вчитель: Як це?

Петров: А ось, дивіться: 15 -15 = 0. Вірно?

Вчитель: Вірно.

Петров: 35 - 35 =0 - теж вірно. Значить, 15-15 = 35-35. Вірно?

Вчитель: Вірно.

Петров: Виносимо спільні множники: 3(5-5) = 7(5-5). Вірно?

Вчитель: Точно.

Петров: Хе-хе! (5-5) = (5-5). Це теж вірно!

Вчитель: Так.

Петров: Тоді все догори дном: 3 = 7!

Вчитель: Ага! Так, Петров, дожили.

Петров: Я не хотів, Іван Іванович. Але проти науки ... не погрешишь!

Вчитель: Зрозуміло. Дивись: 20-20 = 0. Вірно?

Петров: Точно!

Вчитель: 8-8 = 0 - теж вірно. Тоді 20-20 = 8-8. Теж вірно?

Петров: Точно, Іван Іванич, точно.

Вчитель: Виносимо спільні множники: 5(4-4) = 2(4-4). Вірно?

Петров: Вірно!

Вчитель: Тоді все, Петров, ставлю тобі «2»!

Петров: За що, Іване Івановичу?

Вчитель: А ти не засмучуйся, Петров, адже якщо ми розділимо обидві частини рівності на (4-4), то 2=5. Так ти робив?

Петров: Ну, припустимо.

Вчитель: Ось я і ставлю «2», не все одно. А?

Петров: Ні, не все одно, Іван Іванич, «5» краще.

Вчитель: Можливо, краще, Петров, але поки ти цього не доведеш, у тебе буде двійка за рік, рівна, по-твоєму, п'ятірці!

 

                               VІІ. Конкурс «Заспівай, пташечко»

Напевне, наші учасники команд теж знають багато гарних пісень, у

яких стикаємося з математикою. Оголошується конкурс «Заспівай, пташечко, не соромся»

Учасники команд по черзі співають пісні, у яких зустрічаються числівники. Перемагає команда, яка виконала більше пісень.

 

На конкурс відводиться 10 хвилин. За кожну пісню команда

отримує 5 балів.Команда, яка протягом 20с. не заспіває пісню, передає хід команді-супернику

 

 

07_Музична пауза  «Вчать у школі»

Букви в зошиті писать,

Робиться остаточний підрахунок балів

 

Гарно, впевнено читать -

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

Додавати і ділить,

Менших себе боронить

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

 

До "п'яти" додати "два",

По складах читать слова -

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

Вміти книжку берегти,

Бути чемними завжди

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

 

Круг накреслити як слід,

Показати "Захід", "Схід"

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

Міцно змалечку дружить,

Все життя у дружбі жить.

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

 

Знати кожен материк,

І не плутать міст і рік

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

Вірну відповідь знайти,

Нелегкий маршрут пройти

Вчать у школі! Вчать у школі!

Вчать у школі!

 

 

ВЕДУЧИЙ.  За хвилиною – хвилина
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
 

Надається слово голові журі, оголошується результат гри

ВЕДУЧА. Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали –
Що всі – молодці!

ВЕДУЧИЙ. Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралася вона спритніше.

ВЕДУЧА Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз – медалі
Щоб було про що згадати.

 

Вручаються солодкі призи

ВЕДУЧИЙІ команді другій також
Ми дамо призів таких,
Але інші це медалі,
Бо діаметр менший в них.

 

Вручаються солодкі призи

ВЕДУЧА Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці медалі "золоті”
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
 

Надається заключне слово вчителю.

 

Великий російський письменник Л. Толстой сказав, що людину можнаоцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре , що він думає просебе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші.Чим більший чисельник, тим більший самий дріб.

Бажаю кожному із вас у майбутньому бути якнайбільшим дробом.

 А також усім нашим учасникам , членам журі та гостям бажаю,  щоб у вашому житті щастядодавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося на двох.

 

 

 

 

08_Побажання

Хтось запалив внебі вогні, символ бажання і надій

Сотні віків світять вони, шлють нам вітання в час нічний.

Ти подивись в очі ночей, літнього дня у зорепад,

Скажуть вони поміж людей щастя ти зможеш відшукать.

 

Пр- в:

Хай любов розквіте у теплі твоїх долонь,

Хай зігріє усіх, серця ніжного вогонь,

Хай не зможуть здолать, мрій окрилених роки,

Щастя всім побажаєм на віки.

 

В час торжества, в зоряний час друга не зрадь і не забудь,

Успіх в житті здружить хай вас, тільки з добром іди у путь,

Хай на землі не згасне тепло, вірних сердець, сонячних мрій

Людям даруй мир і добро, кожному дню завжди радій.

 

 

Додаткові запитання

 1.Скільки можу бути прямих кутів у чотирикутнику?
(1.2 або 4)
2.Чи можна стверджувати,що паралелограм це ромб?
(ні)
3.У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?
(6)
4.У трикутника відрізали два кути. Скільки кутів залишилось?
(5)
5.Відстань від початку  відліку до точки,що зображає число.
(модуль)
6.Твердження.щзо не потребує доведення
(аксіома)
7.Одиничний вектор.
(орт)
9.Найкоротший місяць літа?
(червень)
10.Який годинник показує точний час лише два рази на добу ?
(зіпсований)
11.Скільки періодів у хокейній грі ?
(3)
12.Які числа в минулому вважали абсурдними,фіктивними,числами від Сатани?
(від’ємні) 
13. Яке число в стародавньому Вавилоні вважалося священним? 
(12)
14. У дитячому садочку вихователька кладе перед дитиною аркуш паперу, на якому намальовано кружечки.
15. Французький математик С. Пуассон висловився так: «Життя чудове лише двома речами: … ». Назвіть ці речі, якщо ви займаєтеся першою з них, а я – другою.
(перша – вивчати математику, друга – навчати математики)