Моя схема аналізу уроку

05.02.2016 22:04

1.        

Клас, в якому проводиться урок;

тема уроку; мета уроку.

 

2.        

Тип уроку

Чи правильно вибрано, відповідно до поставленої мети та завдань уроку.

3.        

Зовнішня організація уроку

  • ¾     Своєчасність початку і кінця уроку; темп і тональність уроку;
  • ¾     раціональне використання навчального часу.

4.        

Мотивація навчальної діяльності

 

5.        

Зміст уроку

Чи відповідає вимогам навчальної програми та меті поставлених завдань

6.        

Обладнання уроку; раціональна організація робочого місця учня та учителя.

 

7.        

Формування належного мікроклімату уроку

 

8.        

Перевірка домашнього завдання

  • ¾     Ефективність засобів виявлення якості виконання домашнього завдання;
  • ¾     як перевірка сприяє актуалізації опорних знань
  1.  

Етапи підготовки учнів до активного і свідомого засвоєння навчального матеріалу

  • ¾     Попереджуюче формулювання мети;
  • ¾     створення проблемної ситуації;
  • ¾     організація пізнавальної діяльності
  1.  

Етап введення нових знань

Чи використовуються на даному етапі наступні принципи:

  • ¾     принцип зв'язку із життям;
  • ¾     принцип доступності;
  • ¾     принцип наочності;
  • ¾     принцип свідомості, самостійності та активності учнів;
  • ¾     принцип міцності знань, умінь і навичок;
  • ¾     принцип диференціації;
  • ¾     принцип доступності і науковості;
  • ¾     робота із засвоєнням математичної термінології

 

  1.  

Які методи були найбільш вдалими

  • ¾     Словесний;
  • ¾     наочний, ілюстративний;
  • ¾     практичні;
  • ¾     фактичний;
  • ¾     репродуктивний;
  • ¾     частково-пошуковий;
  • ¾     дослідницький;
  • ¾     інтерактивні методи;
  • ¾     робота над формуванням уваги в учнів;
  1.  

Етап відтворення знань

  • ¾     Чіткість формулювання вчителем завдань та запитань;
  • ¾     збалансованість репродуктивних та проблемних методів;
  • ¾     успішність роботи учнів;
  • ¾     наявність диференціації знань;
  • ¾     організація творчої роботи;
  • ¾     зворотній зв'язок між учителем та учнями.
  1.  

Використання форм навчання

  • ¾     Колективна;
  • ¾     індивідуальна;
  • ¾     групова;
  • ¾     Робота в парах.

 

  1.  

Етап узагальнення знань

  • ¾     Раціональність та ефективність методів узагальнення;
  • ¾     доцільність та ефективність використання навчальних посібників, схем;
  • ¾     чи вдалося включити в активну діяльність усіх учнів.

 

  1.  

Контроль засвоєння, перевірка знань

  • ¾     Відповідність завдань та запитань цілям уроку;
  • ¾     раціональність використання різних методів перевірки знань;
  • ¾     створення нестандартних ситуацій;
  • ¾     створення атмосфери відповідальності;
  • ¾     рецензування відповідей учнів;

 

  1.  

Етап підведення підсумків

  • ¾     Висновки вчителя про ступінь успішності реалізації завдань навчання;
  • ¾     стимулювання подальшої пізнавальної діяльності учнів.
  1.  

Визначення і пояснення домашнього завдання

  • ¾     Продуманість і своєчасність формулювання д/з;
  • ¾     чи носить завдання творчий характер;
  • ¾     достатність та доступність пояснення д/з;
  • ¾     диференціація та індивідуалізація д/з.
  1.  

Оцінювання

  • ¾     Відповідність до критеріїв;
  • ¾     об'єктивність;
  • ¾     аргументованість.
  1.  

Виховний вплив уроку

  • ¾     Розв'язок завдань для всебічно-гармонійного розвитку особистості;
  • ¾     завдання морального виховання;
  • ¾     виховання почуття любові до країни;
  • ¾     питання збереження і розвитку здоров'я;
  • ¾     завдання трудового виховання;
  • ¾     завдання естетичного виховання;
  • ¾     виховання почуття поваги до старших ( на прикладі стосунків з учителем).
  1.  

Поведінка вчителя

  • ¾     Вміння володіти класом;
  • ¾     організаційні вміння;
  • ¾     вміння розподіляти увагу;
  • ¾     забезпечення трудової дисципліни на уроці.
  1.  

Майстерність вчителя

  • ¾     Володіння конструктивною діяльністю;
  • ¾     вміння моделювання уроку;
  • ¾     вміння дібрати матеріал;
  • ¾     вміння забезпечувати логічну і дидактичну цілісність уроку.
  1.  

Комунікативна діяльність вчителя

 

  1.  

Володіння педагогічним тактом

 

  1.  

Зовнішній вигляд вчителя

 

  1.  

Висновки щодо загального враження від уроку