З відданістю Україні в серці

24.11.2015 22:04

 

СЦЕНАРІЙ

ПРОВЕДЕННЯ ПЕРШОГО УРОКУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

«З ВІДДАНІСТЮ УКРАЇНІ В СЕРЦІ»

 

 

Мета: поглибити знання учнів про складники патріотизму; сформувати в учнів уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості і бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті; виховувати почуття національної гордості, любові до України.

Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; тематичні ілюстрацію; пісні про Україну, комп’ютер.

 

                                                                        Хід уроку

«Вітчизнаце не хтось і десь, Ятеж Вітчизна».                                                                                            

                                              І. Світличний

1. Вступ

Перегляд кліпу Олесі Заяць "Це моя Україна"(0)

Радо вітаючи Вас, мої любі, у світлому й затишному нашому класному приміщенні, я все ж відчуваю і легкий смуток. Цей навчальний рік передостанній у вашому шкільному житті, ви ступили на фінішну доріжку й маєте наразі переоцінити власні пріоритети, спрямувавши усі зусилля на закладення міцного підмурку подальшого дорослого життя. Яким воно буде у відблиску тривожних зірниць нашого сьогодення?

Кожне покоління людей проходить через свою череду проблем і випробувань, формулює свої відповіді на одвічні питання віднайдення свого коріння, ідентифікації себе з певним народом:«Звідкіль я? Хто я в рідній стороні?»; тривожного зазирання у власне майбутнє: «Ким виросту? Чи буду з Богом в серці?». Революція гідності й подальші суспільно-політичні події 2014-2015 рр. додали до цього переліку не менш важливі питанняпатріотичного пориву, які кожна поважаюча себе людина наразі визначає як доленосні: «Що я можу зробити для миру й процвітання своєї держави? Чим Україні я освітлю дні?»

Пропоную і нам з вами замислитися сьогодні над деякими з них, а самеосмислити необхідність і сутність патріотизму та визначитися із власними бажаннями і ресурсними можливостями долучитися до патріотичного руху.

 

 

2. Інформаційне повідомлення

Мета:узагальнити знання учнів про патріотизм, його складники; спонукати до актуалізації досвіду, пов’язаного з вчинками, що свідчать про відданість.

Хід повідомлення:

Учитель. У щасливому, багатому, розвиненому, цивілізованому суспільстві головним об’єднувальним чинником людей є почуття патріотизму.

Що ж таке патріотизм?

Презентуються пісні  Скрябін «Не стидайся, то твоя земля»(2)

ТІК «Люби ти Україну»(1)

 

Патріотизм – це особливе почуття-цінність, яке характеризує

ставлення особистості до народу, Батьківщини, держави та до самої себе. Базовим складником патріотизму є відданість.

Відданість Батьківщині – це одухотворена любов’ю до Батьківщини готовність до соціально значущої діяльності, вірність ідеалам Батьківщини, своєму громадянському обов’язку, готовність відповідально виконувати свої обов’язки; «розчинятися» у своїй справі.

Запитання для обговорення:

-         Чи потрібна така якість у наш час? Чому?

-         Чи знаєте ви дорослих, які виявили відданість Батьківщині? Чи є такі серед ваших земляків, родичів?

-         Як, на вашу думку, старшокласник може проявити відданість? (Насамперед, через соціальну ініціативу і соціально значущу діяльність; через сумлінне виконання власних обов’язків; через готовність зробити щось корисне для класу, школи, громади тощо).

 

3. Вправа на зняття емоційного напруження «Помінятися місцями»

Мета:активізувати учасників, підвищити їхній позитивний настрій.

Хідпроведення:

Учні сидять у колі на стільцях. Учитель пропонує помінятися місцями тим, хто:

-         з піднесеним настроєм йшов до школи, з радістю зустрівся з друзями, вчителями;

-         прийшов на перший урок у вишиванці;

-         хоче проявити відданість Україні й готовий до конкретних дій.

Учні міняються місцями.

 

4. Перегляд й обговорення відеокліпу про Україну (відеокліп «Молитва за Україну», виконавець Алла Іванишина(3)

Мета: емоційно налаштувати учнів на сприйняття проблеми патріотизму, мотивувати до висловлення власних думок, розвивати критичне мислення, вміння робити позитивні акценти щодо побаченого й почутого.

Хід вправи:

Перший етап.Вступне слово вчителя

Учитель. Відомий педагог В. О. Сухомлинський писав: «Найголовніше, найяскравіше, що на все життя западає в серце патріота і що втілює в собі Батьківщину, – це люди». Дійсно, сила України у силі духу її громадян, її впевненість – у готовності таких, як ви,молодих людей, сміливо крокувати дорогою самостійного життя; її краса – у вашій фізичній красі, а також у величі і благородстві помислів, дій.

Другий етап. Перегляд відеокліпу, обмін думками.

Запитання після перегляду:

-         Які емоції викликаву вас перегляд відеокліпу?

-         Що найбільше привернуло вашу увагу  під час його перегляду?

Триває обговорення.

 

До уваги вчителя!

Під час узагальнення висловлювань учнів потрібно акцентувати на позитивних змістово-емоційних моментах: щирих емоціях учасників відеокліпу, виразі їхнього обличчя, «щасливих, усміхнених» очах, сповнених надій, впевнених рухах. Варто також звернти увагу на багато представлену українську символіку; оптимістичну і водночас героїчно забарвлену мелодію пісні

 

Як підсумок,учителю варто підкреслити, що народ з такою глибокою, чутливою, щедрою і щирою душею має неабиякий потенціал, щоб подолати труднощі, вистояти перед ворогами, вибудувати гідне майбутнє.

 

 

5. Завершення роботи. Вправа «Піраміда позитивних вражень»

Мета: закріпити позитивну емоційну атмосферу за результатами проведеного уроку.

Хід проведення

Заключне слово учителя: ось і добігає кінця наш перший урок в цьому навчальному році. На підсумок пропоную кожному з вас вийтидо центру кола з простягнутою долонею вниз рукою і сказати про те, яке здобуте сьогодні під час уроку позитивне відчуття він закладає до основи піраміди. (Долоні учнів поступово накладаються одна на одну – утворюється «піраміда позитивних вражень»).

 

Дякую всім за злагоджену роботу, результати якої ще раз довели,

 що єдність, спільна праця – то потужна сила.

Отже, пам’ятаймо про це повсякденно, робімо для нашої єдності

кожен по силам своїм – і віримо у наше мирне, щасливе

майбутнє. А на завершення дозвольте подарувати вам

оптимістичну пісню відомого гурту «Гайдамаки» про перемагаючу

силу нашої єдності.

Лунає пісня «Укроп»