Комп’ютерне тестування як засіб оцінювання рівня компетентності учнів
Комп’ютерне тестування має суттєві переваги над паперовим, оскільки унеможливлює елемент корумпованості або ж зводить його нанівець. Такий контроль успішності дає можливість реалізувати основні дидактичні принципи контролю навчання:
- індивідуальності оцінювання знань;
- системності перевірки й оцінювання знань;
- тематичності;
- диференційованості оцінювання знань;
- контролює не тільки велику кількість теоретичних питань, але й практичні навички;
- принцип однаковості вимог вчителя до учня.
Як інструмент оперативного керування, комп’ютерне тестування розширює можливості контролю та оцінювання рівня навчальних досягнень і є альтернативою традиційним методам оцінювання рівня компетентності учнів.
Тестовий комп’ютерний контроль знань може бути використаний під час поточного, тематичного або підсумкового контролю. Він здійснюється у формі самостійного діалогу учня з комп’ютером у присутності вчителя, або без нього, з можливістю запам’ятовування результатів тестування. Тестування можна проводити на різних етапах навчання: під час повторення, на етапі актуалізації опорних знань, для перевірки домашнього завдання, під час вивчення нового матеріалу, для закріплення вивченого, у вигляді заліків.